משפחה חרדית שבתה נפצעה במלונית קורונה תובעת את פיקוד העורף

משפחה חרדית הגישה תביעה ראשונה מסוגה כנגד פיקוד העורף, זאת על רקע פציעה של ילדה שהתרחשה בעת ששהתה במלונית קורונה ובעקבות רשלנות לטענתם

מנזקי הקורונה: משפחה חרדית הגישה תביעה ראשונה מסוגה כנגד פיקוד העורף, זאת בעקבות פציעה שהתרחשה בעת שהייה במלונית קורונה.

צ', הייתה בת 7 כאשר שהתה יחד עם יתר בני משפחתה באחד ממלוניות הקורונה של פיקוד העורף שהוקמו ברחבי הארץ, שם החלימה מהנגיף. כזכור, מרבית המלוניות שירתו את האוכלוסייה החרדית.

בתביעה שהוגשה כנגד פיקוד העורף נטען כי הם לא עשו את המוטל עליהם בכדי למנוע את הפציעה שנגרמה לה במקום, פציעה ממנה היא סובלת עד היום.

על פי פרטי התביעה, למרות הצורך הברור ותלונות רבות מצד שוהי המלונית, לא הועסקה חברת ניקיון במבנה ולא ניתן כל מענה ללכלוך ולאשפה שהצטברה, לבסוף החליטו המחלימים לנקוט בעצמם פעולה וכמה מהם שטפו בכוחות עצמם את הרצפה.

דקות לאחר שהסתיימה השטיפה ומבלי שהילדה הייתה מודעת לכך, עברה צ' במקום כשהיא על קורקינט קטן בדרכה לחדרי המשפחה. המרצפות המחליקות לא הטיבו עם גלגלי הקורקינט שהחליקו במהירות על הרצפה והביאו להתהפכות הכלי והטחתה של צ' בקרקע הרטובה.

אמבולנס שהוזעק פינה את הילדה אל בית החולים פוריה בטבריה, שם אובחנה כסובלת משבר צוואר ירך ימין. היא הועברה למרכז הרפואי איכילוב בתל אביב, שם זיהו כי היא סובלת מרגישות וכאב בכל הנעה של פרק הירך. מאז היא עוברת סדרת טיפולים ממושכת.

בתביעה שהגיש עו"ד נתנאל רוט, המתעסק בדיני נזיקין ורשלנות, לבית משפט השלום בבת ים, נגד פיקוד העורף שהפעיל את המלוניות, נטען לרשלנות חמורה בהיעדר חברת ניקיון רשמית ומסודרת. עוד על פי התביעה, הרשלנות הביאה בסופו של דבר ליצירתו של מפגע בדמות רצפה רטובה ללא התראה והגנה כנדרש, התובעים דורשים מפיקוד העורף לפצות את הנפגעת בכלל נזקיה הישירים והעקיפים.

יצויין כי על פי טענות אחרות, האחריות על המלוניות הוטלה על משרד הביטחון שסיכם עם המלונות כי הם יהיו אחראיים על הפרטים, בכללם ניקיון המלוניות וההסכמים עם חברות הביטוח.

מדובר בפעם הראשונה בה בית המשפט ידרש לשאלת האחריות המוטלת על פיקוד העורף על אירועים שהתרחשו בתוך מלוניות הקורונה, כשלהכרעת הדין יכולות להיות השלכות מרחיקות על מגוון גדול של אירועים שהתרחשו בהם מאז החלה הפעלת המלוניות לפני כשנתיים, כשעד היום לא הייתה לנפגעים כתובת ברורה.