תאונות בדרכים במרחב הציבורי

כולנו מקווים עם היציאה מהבית, לחזור בשלום ולהמשיך בשגרת החיים, אולם, למרבה הצער, לעיתים ההליכה ברחוב מסתיימת בפציעה בדרגה זו או אחרת.

בתוך כל הכאוס, האשפוז בבית החולים והטיפולים השונים, אנשים שוכחים או לא יודעים כיצד עליהם לנהוג לאחר הפגיעה, הם עומדים חסרי אונים מול ההוצאות הרבות, כאשר פעמים אינם יכולים להשתכר עקב הפגיעה.

עורך דין נתנאל רוט, מומחה לדיני נזיקין ומקרקעין מבקש להדגיש כי נפילה ברחוב, אינה רק כתוצאה מנפילה במדרכה משובשת, אלא כוללת גם מקרים כמו: בור בכביש, משטח בלתי רציף או שבור, הפרשי גבהים במדרכה, הצפה של ניקוז לא תקין, או מפגע אחר באזור ציבורי. גם היעדר תאורה מספקת ברחוב, שהובילה לנפילה יכולה להוות עילה לתביעה במקרים מסוימים כמו גן מתקני משחקים פגומים בגני שעשועים".

עו"ד נתנאל רוט, זוכר מקרה של צעיר בן 28 שעבד לפרנסתו. הוא נפגע קשה מנפילה על מדרכה לא מרוצפת ושבר את הרגל. הצעיר ניסה להגיש תביעה, אך העירייה סירבה להכיר במקרה. עו"ד רוט הגיש עבורו את התביעה מול העיירה וחברת הביטוח המבטחת והצעיר קיבל כ- 250 אלף שקל כפיצוי על הנזק שנגרם לו.

"כאשר מדובר בתאונת דרכים, אין הכוונה בדווקא לתאונה בין שני כלי רכב", מבקש עו"ד נתנאל רוט להבהיר. "תוכלו להגיש תביעה גם במקרה של פגיעה מדלת של מכונית, ממכסה מנוע, מהתלקחות הרכב, מנפילה באוטובוס וכדומה. כאשר הנפילה או התאונה קרתה במהלך העבודה, בדרך אליה או בחזרה ממנה, מתייחסים אל התאונה כאל תאונת עבודה. הנפגע יקבל את אותו סכום פיצויים, אך הוא זכאי לתבוע פיצויים מחברת הביטוח וגם מהמוסד לביטוח לאומי".

גובה הפיצוי שיתקבל מהמוסד לביטוח לאומי, מושפע מהנזק שנגרם לנפגע וכן מגובה הנכות שנקבעה לו והשכר החודשי שלו.

חשוב לציין שבמקרה שהאדם נפגע בתאונת דרכים ואינו יכול לחזור לעבוד מספר חודשים ניתן להגיש באופן מיידי תביעה לחברת הביטוח לצורך קבלת "תשלום תכוף", שינו עבור הקיום היומיומי של האדם ובני משפחתו בתקופה שאינו עובד. לאחרונה הצליח משרדנו להוציא מחברת הביטוח תשלום תכוף בסך של 20,000 ₪ וזאת בתוך 45 יום לאחר התאונה על מנת שהנפגע יוכל להמשיך לפרנס את משפחתו עד שיחזור לעבודה וזאת ללא קשר לתביעה העיקרית שתוגש בהמשך.

עו"ד רוט מוסיף ואומר. "גם במקרים בהם לא נגרם לנפגע נכות צמיתה כתוצאה מהנפילה או מהתאונה, ייתכן שהוא יהיה זכאי לקבל פיצוי בגין הוצאות רפואיות, הוצאות שיקום, הפסד שכר ואובדן כושר עבודה".

על מנת להקל את תהליך הגשת התביעה רצוי לצלם את המפגע, לבקש את פרטי העדים, לציין בפני הגורמים הרפואיים את הסיבות המדויקות לפציעה ולשמור את כל המסמכים הרלוונטיים והקבלות שהתקבלו.

חשוב לומר כי כאשר אנשים מנסים "לחסוך" ופונים לבד לחברת הביטוח או לביטוח לאומי הם מקבלים פיצוי נמוך מאוד בהשוואה למה שהיו מקבלים לו נעזרו בשירותי עורך דין הבקי בדיני נזיקין אם בכלל. בכל מקרה, באם אתה או מי מבני משפחתך נפגע חשוב לפנות לייעוץ, כאמור לעו"ד המתמחה בתחום זה.